ZAPOMNIANE ZABAWY PODWÓRKOWE
Data dodania: 23-03-2017
Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, jak to możliwe, że jeszcze kilkanaście lat temu dzieci większość wolnego czasu spędzały na świeżym powietrzu, a dziś wybierają swój pokój.
W dobie nieustannego rozwoju nasze pociechy mają wszystko podane na tacy. Z wszelkich dóbr należy korzystać, nie zapominając w tym wszystkim o kreatywności! To ona napędza nasze twórcze myślenie, a w przyszłości gwarantuje sukces.
Wychodzimy do Państwa z propozycją nie do odrzucenia.
Co powiecie na to, żeby przestać narzekać i wziąć sprawy w swoje ręce?
Jeśli moda stale powraca to przecież modne zabawy również powinny!
Im szybciej zaczniemy tym lepiej. Dlatego poniżej przypominamy ulubione przez wszystkich zabawy podwórkowe.
Zaproponujcie je swoim pociechą - taką wartość warto przekazać młodemu pokoleniu.
1. Gra w gumę.
Głównie uwielbiana przez dziewczynki, które nawet na przerwie między lekcjami potrafiły znaleźć czas, aby poskakać.
Dwie osoby stają na przeciw siebie w odległości około metra i między sobą mają rozciągniętą gumę do skakania, którą zahaczają za kostki. Zadaniem trzeciej osoby jest wykonać wcześniej ustalony układ. Jeśli uda się zrealizować go bez potknięcia zwiększamy poziom trudności i podnosimy gumę za kolana, a później za uda. Jeśli się jednak nie uda, osoba wykonująca zadanie zmienia się z jedną z pozostałych osób i wykonuje układ.
2. Klasy
Prosta gra, w której rysujemy kredą na ziemi siedem kwadratów i kółko na ich szczycie, a następnie skaczemy po całej trasie w odpowiedniej kolejności. Każda osoba prowadzi grę na własny rachunek. Uczestnik rzuca na przykład kamyczkiem w pierwsze pole i staje na jednej nodze, podnosi kamyczek, przeskakuje resztę pól i wyskakuje na zewnątrz „chłopka”. W ten sposób uczestnik stara się zaliczyć wszystkie osiem pól. Jeśli gracz skusi, kolejkę rozpoczyna następna osoba.
3. Skakanka
Gra zależy od wyobraźni posiadacza. Skakać można pojedynczo i grupowo. Dozwolony jest skok obunóż lub na jednej nodze, lajkonikiem czy krzyżakiem, a także do przodu i do tyłu. Można przy tym mówić rymowankę i ustalać rozmaite zasady. Sposobów i figur jest nieskończona ilość a jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.
4. Berek / krowa
Zabawa polega na gonitwie krowy za uczestnikami, ale zanim to nastąpi gracze pytają się krowy: „jakie krowa daje mleko?”. Krowa odpowiada np. zielone. W drodze wyliczanki wybierany jest goniący – tzw. krowa. Staje z wyciągniętymi na boki rękami, rozstawia palce u każdej ręki. Pozostali gracze łapią „krowę” za palce (jeden gracz trzyma jeden palec), czyli za „wymiona”.
Mleko białe to sygnał do ucieczki! Wtedy wszyscy puszczają palce krowy i rozbiegają się. Krowa goni uciekających a każdy kogo dotknie, staje nieruchomo w rozkroku. Złapany może jednak zostać "wybawiony" jeśli inny z graczy przejdzie mu pod nogami. Gra trwa dopóki krowa nie złapie wszystkich uciekających. Zmiana osoby, która jest "krową" następuje na koniec gry lub jeśli ktoś na początku gry puści palca, gdy padnie kolor inny, niż biały.
5. Dwa ognie
Wystarczy piłka i grupa przyjaciół, która dzieli się na dwa zespoły z wyznaczoną granicą, której nie mogą przekroczyć. Z każdego zespołu wybierany jest lider tak zwana „matka”. Drużyny maja za zadanie „zbijanie się”, jeżeli piłka dotknie przeciwnika ten musi zejść z boiska.
Życzymy udanej zabawy !
Na powietrzu znakomicie sprawdzą się takie gadżety jak kreda czy pchełki ;) Zawsze warto mieć je w pobliżu.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
ZABAWY PODWÓRKOWE
Drogi Rodzicu!Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, jak to możliwe, że jeszcze kilkanaście lat temu dzieci większość wolnego czasu spędzały na świeżym powietrzu, a dziś wybierają swój pokój.
W dobie nieustannego rozwoju nasze pociechy mają wszystko podane na tacy. Z wszelkich dóbr należy korzystać, nie zapominając w tym wszystkim o kreatywności! To ona napędza nasze twórcze myślenie, a w przyszłości gwarantuje sukces.
Wychodzimy do Państwa z propozycją nie do odrzucenia.
Co powiecie na to, żeby przestać narzekać i wziąć sprawy w swoje ręce?
Jeśli moda stale powraca to przecież modne zabawy również powinny!
Im szybciej zaczniemy tym lepiej. Dlatego poniżej przypominamy ulubione przez wszystkich zabawy podwórkowe.
Zaproponujcie je swoim pociechą - taką wartość warto przekazać młodemu pokoleniu.
1. Gra w gumę.
Głównie uwielbiana przez dziewczynki, które nawet na przerwie między lekcjami potrafiły znaleźć czas, aby poskakać.
Dwie osoby stają na przeciw siebie w odległości około metra i między sobą mają rozciągniętą gumę do skakania, którą zahaczają za kostki. Zadaniem trzeciej osoby jest wykonać wcześniej ustalony układ. Jeśli uda się zrealizować go bez potknięcia zwiększamy poziom trudności i podnosimy gumę za kolana, a później za uda. Jeśli się jednak nie uda, osoba wykonująca zadanie zmienia się z jedną z pozostałych osób i wykonuje układ.
2. Klasy
Prosta gra, w której rysujemy kredą na ziemi siedem kwadratów i kółko na ich szczycie, a następnie skaczemy po całej trasie w odpowiedniej kolejności. Każda osoba prowadzi grę na własny rachunek. Uczestnik rzuca na przykład kamyczkiem w pierwsze pole i staje na jednej nodze, podnosi kamyczek, przeskakuje resztę pól i wyskakuje na zewnątrz „chłopka”. W ten sposób uczestnik stara się zaliczyć wszystkie osiem pól. Jeśli gracz skusi, kolejkę rozpoczyna następna osoba.
3. Skakanka
Gra zależy od wyobraźni posiadacza. Skakać można pojedynczo i grupowo. Dozwolony jest skok obunóż lub na jednej nodze, lajkonikiem czy krzyżakiem, a także do przodu i do tyłu. Można przy tym mówić rymowankę i ustalać rozmaite zasady. Sposobów i figur jest nieskończona ilość a jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.
4. Berek / krowa
Zabawa polega na gonitwie krowy za uczestnikami, ale zanim to nastąpi gracze pytają się krowy: „jakie krowa daje mleko?”. Krowa odpowiada np. zielone. W drodze wyliczanki wybierany jest goniący – tzw. krowa. Staje z wyciągniętymi na boki rękami, rozstawia palce u każdej ręki. Pozostali gracze łapią „krowę” za palce (jeden gracz trzyma jeden palec), czyli za „wymiona”.
Mleko białe to sygnał do ucieczki! Wtedy wszyscy puszczają palce krowy i rozbiegają się. Krowa goni uciekających a każdy kogo dotknie, staje nieruchomo w rozkroku. Złapany może jednak zostać "wybawiony" jeśli inny z graczy przejdzie mu pod nogami. Gra trwa dopóki krowa nie złapie wszystkich uciekających. Zmiana osoby, która jest "krową" następuje na koniec gry lub jeśli ktoś na początku gry puści palca, gdy padnie kolor inny, niż biały.
5. Dwa ognie
Wystarczy piłka i grupa przyjaciół, która dzieli się na dwa zespoły z wyznaczoną granicą, której nie mogą przekroczyć. Z każdego zespołu wybierany jest lider tak zwana „matka”. Drużyny maja za zadanie „zbijanie się”, jeżeli piłka dotknie przeciwnika ten musi zejść z boiska.
Życzymy udanej zabawy !
Na powietrzu znakomicie sprawdzą się takie gadżety jak kreda czy pchełki ;) Zawsze warto mieć je w pobliżu.
Zabawki to nasza pasja którą chętnie się z Wami podzielimy :-)
Zespół Imperium Zabawek
Komentarze (0)
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog